real estate menu left
real estate menu right

Atributiile comisiilor

EXTRAS DIN REGULAMENTUL INTERN

 

Art.87. Comisia pentru programe și proiecte educative

Va avea următoarele atribuţii:

1. organizarea activităţilor educative în colaborare cu celelalte comisii de lucru;

2. coordonarea şi monitorizarea activităţilor educative propuse la nivelul unităţii şcolare;

3. organizarea activităţilor extraşcolare în colaborare cu comisia pentru curriculum, comisia diriginţilor, comisia de promovare a imaginii şcolii;

4. coordonarea şi monitorizarea activităţilor extraşcolare propuse la nivelul unităţii şcolare;

5. implicarea familiei şi comunităţii locale în activităţi formativ-educative şi artistice;

6. dezvoltarea unor canale de comunicare între elevi-profesori, şcoală-familie, şcoală-comunitate locală, profesori-responsabili comisii;

7. dezvoltarea unui comportament civic şi social la elevi cu impact asupra comunităţii şcolare şi comunităţii locale;

8. dezvoltarea laturii artistice la elevi prin valorificarea disciplinelor opţionale, prin valorificarea activităţilor cluburilor, prin valorificarea abilităţilor şi aptitudinilor artistice de la disciplinele de artă muzicală, artă vizuală;

9. organizarea şi coordonarea activităţilor ce ţin de promovarea imaginii unităţii şcolare cum ar fi: prezentarea ofertei educaţionale la nivelul judeţului, participarea la concursuri etc.;

10. implicarea, în colaborare cu comisia de programe de dezvoltare profesională şi parteneriate educaţionale, în vederea susţinerii cu activităţi educative şi extraşcolare a parteneriatelor educaţionale, a programelor cu finanţare externă;

11. activizarea consiliului elevilor şi asigurarea funcţionării sale reale, însoţită de valorificarea propunerilor rezultate în cadrul politicilor şcolii;

12. eficientizarea parteneriatului cu consiliul elevilor;

13. implicarea elevilor în participarea activă la activităţi culturale desfăşurate la nivel local, regional, naţional, internaţional;

14. promovarea şi stimularea practicilor de succes şi cu impact asupra elevilor şi imaginii unităţii şcolare;

15. organizarea unor cercuri/cluburi la nivelul unităţii şcolare;

16. organizarea unor întâlniri periodice cu personalităţi publice cunoscute din domeniile cultural-artistic (scriitori, poeţi, actori, cântăreţi, regizori), ştiinţific, administraţiei publice;

17. organizarea de campionate interşcolare, excursii.

18. antrenarea elevilor şi părinţilor în proiecte educaţionale;

19. colaborarea cu autorităţile locale (Primărie, Inspectorat Şcolar, A.J.O.F.M., agenţi economici şi alte unităţi şcolare în vederea realizării unor parteneriate de finanţare externă;

20. realizarea unor activităţi de formare cu cadrele didactice în vederea îmbunătăţirii sferei de lucru atât din punct de vedere calitativ cât şi cantitativ cu axare pe proiecte europene;

21. informarea periodică asupra noutăţilor privind accesarea de proiecte europene pe liniile de finanţare emise de M.E.N.C.Ş., O.N.G.-uri;

22. stabilirea unei strategii de comunicare, relaţionare şi realizare a unor proiecte împreună cu cadrele didactice, conducerea şcolii, Inspectoratul Şcolar, reprezentanţii primăriei.

 

Art.88. Comisia pentru curriculum                                                                                                                                                                                          În dezvoltarea coerentă şi interdependentă a ofertei educaţionale a şcolii, cu nevoile de dezvoltare pentru carieră a elevilor, cu resursa materială şi umană a unităţii, în strânsă legătură cu specificul dezvoltării comunităţii locale, membrii comisiei pentru curriculum vor urmări următoarele obiective:

1. implementarea şi respectarea curriculumului naţional la toate specialităţile, la toate clasele;

2. realizarea obiectivelor cadru şi de referinţă, pe specialităţi şi ani de studiu şi atingerea standardelor de performanţă propuse;

3. sondarea şi analizarea opiniilor elevilor privind desfăşurarea orelor din cadrul CDŞ/CDL în anul şcolar trecut şi propunerea unor noi discipline sau teme pentru oferta curriculară a anului şcolar următor care să corespundă şi solicitărilor elevilor;

4. sprijinirea cadrelor didactice în vederea elaborării programei şcolare pentru orele din CDŞ/CDL şi realizarea acestora;

5. organizarea şi desfăşurarea unor ore interdisciplinare, predate în echipă, atât pe parcursul anului şcolar cât mai ales în perioadele de recapitulare şi sistematizare a cunoştinţelor elevilor;

6. elaborarea unui sistem de evaluare tradiţională şi alternativă a cunoştinţelor şi deprinderilor elevilor dobândite în cadrul orelor din CDŞ/CDL la nivelul şcolii;

7. întocmirea şi prezentarea unor rapoarte semestriale/anuale privind unele aspecte legate de:

  • activităţi de învăţare eficientă
  • materiale didactice şi de învăţământ care au condus la înţelegerea noţiunilor predate pe discipline
  • instrumente de evaluare folosite
  • aspecte negative constatate cu prilejul asistenţelor la ore
  • rezultate ale elevilor, situaţii statistice pe clase/specialitate

8. organizarea unor sesiuni de comunicări ale elevilor şi cadrelor didactice, a unor concursuri tematice, pe discipline şi cicluri de învăţământ cu participarea unor reprezentanţi ai şcolilor din zonă şi dezvoltarea unor parteneriate educaţionale;

9. organizarea unor expoziţii, programe artistice, activităţi sportive etc. care să evidenţieze deprinderile dobândite de elevi în cadrul programului şcolar.

Art.89. Comisia pentru promovarea imaginii unităţii de învăţământ                                                                                        

Atribuţiile comisiei:

1. promovarea imaginii şcolii în contextul climatului concurenţial actual, printr-un program coerent care vizează comunicarea externă şi relaţii publice. Acest scop poate fi atins printr-o prezentare cât mai activă a rezultatelor deosebite obţinute atât de elevii cât şi de profesorii şcolii prin mijloacele de promovare clasice şi moderne;

2. formarea continuă a cadrelor didactice în vederea dezvoltării de noi competenţe profesionale prin implicarea lor ca organizatori de diferite proiecte ştiinţifice şi şcolare şi prin participarea la diverse colocvii organizate la nivel local şi naţional;

3. actualizarea site-ului liceului www.gsferdinand.ro;

4. adecvarea continuă a ofertei educaţionale la nevoile şi cerinţele potenţialilor beneficiar;

5. dezvoltarea abilităţilor de comunicare interpersonală, tehnici de negociere şi managementul conflictului;

6. intensificarea colaborării cu familia prin iniţierea unui set de programe destinate implicării părinţilor în activitatea instituţiei, îmbunătăţirii comunicării între cadrele didactice şi părinţii copiilor (lectorate, consiliere, informare, activităţi recreative, umanitare etc.);

7. intensificarea relaţiilor de colaborare cu autorităţile locale şi diferite instituţii (Poliţia, Primăria, Protecţia Copilului, Casa Copilului, Centrul de asistenţă psihopedagogică/ logopedie, Bisericile – de toate confesiunile etc.);

8. dezvoltarea de parteneriate cu alte instituţii de învăţământ din ţară şi din Europa;

9. intensificarea activităţii de comunicare cu publicul intern şi extern prin întocmirea şi implementarea unui Plan de comunicare coerent şi eficient;

10. elaborarea şi distribuirea materialelor de prezentare a ofertei curriculare, calificării şi prestigiului personalului didactic, bazei materiale a unităţii, modului în care instituţia răspunde nevoilor şi cerinţelor comunităţii.

 

Art.90. Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității

Atribuţiile comisiei:

1. realizarea unei baze de date cu elevii problemă;

2. monitorizarea, împreună cu comisia diriginţilor şi consiliul clasei a evoluţiei comportamentale şi a atitudinii elevilor problemă;

3. implicarea consilierului de la cabinetul de asistenţă psihologică în stabilirea unor măsuri ameliorative;

4. popularizarea prevederilor din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a Regulamentului de ordine interioară privind sancţiunile disciplinare şi îndatoririle elevilor;

5. monitorizarea periodică a comportamentului elevilor în spaţiul şcolar;

6. relaţionarea cu conducerea unităţii şcolare şi Poliţia de proximitate în vederea prevenirii unor eventuale abateri disciplinare sau comportamente deviante.

7. elaborarea unui plan de acţiune pentru prevenirea şi combaterea discriminării şi promovarea interculturalităţii, în scopul asigurării respectării principiilor şcolii incluzive, în unitatea de învăţământ;

8. colaborarea cu părinţii, tutorii sau susţinătorii legali, mediatorii şcolari, Consiliul elevilor, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, organizaţii nonguvernamentale în domeniul drepturilor omului şi alţi factori interesaţi în scopul prevenirii şi combaterii cazurilor de discriminare şi a promovării interculturalităţii;

9.  propunerea unor acţiuni specifice, la nivelul claselor sau al unităţii de învăţământ, care să contribuie la cunoaşterea şi valorizarea celuilalt, la promovarea interculturalităţii;

10. elaborarea şi implementarea unor coduri de conduită, care să reglementeze comportamentele nondiscriminatorii la nivelul unităţii de învăţământ. Politica unităţii de învăţământ, în acest sens, şi procedurile respective trebuie să fie clare, coerente, consecvent aplicate şi să presupună atât sancţiuni, cât şi o abordare constructivă;

11. identificarea şi analiza cazurilor de discriminare şi înaintarea de propuneri de soluţionare a acestora, consiliului de administraţie, directorului unităţii de învăţământ sau consiliului profesoral, după caz;

12. prevenirea şi medierea conflictelor apărute ca urmare a aplicării măsurilor ce vizează respectarea principiilor şcolii incluzive;

13. sesizarea autorităţilor competente în cazul identificării formelor grave de discriminare;

14. monitorizarea şi evaluarea acţiunilor întreprinse pentru prevenirea şi combaterea discriminării şi promovarea interculturalităţii;

15. elaborarea şi monitorizarea implementării planului de desegregare, acolo unde este cazul;

16. elaborarea, anual, a unui raport care să conţină referiri la acţiunile întreprinse pentru prevenirea discriminării şi la rezultatele obţinute în rezolvarea cazurilor de discriminare şi/sau, după caz, segregare.

 

Art.91. Comisia pentru orientare şcolară şi profesională

Atribuţiile comisiei de consiliere pentru carieră:

1. realizarea unor activităţi de cunoaştere a calităţilor şi aptitudinilor cu preponderenţă pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a, a XIII-a;

2. realizarea de activităţi care să contribuie la dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi interrelaţionare între elevi-elevi, elevi-părinţi, elevi-cadre didactice;

3. organizarea unor întâlniri cu reprezentanţi ai unor universităţi de tradiţie din ţară şi cu personalităţi marcante din diverse domenii de activitate în vederea ajutării elevilor în selectarea celor mai bune oferte educaţionale universitare şi în alegerea viitoarei meserii;

4. stabilirea şi aplicarea strategie de dezvoltare a carierei pentru elevii de liceu;

5. realizarea de studii de oferte pe piaţa muncii;

6. achiziţionarea şi utilizarea unor platforme profesionale privind consilierea şcolară şi profesională dar şi consilierea pentru dezvoltarea carierei;

7. realizarea de activităţi comune cu comisia diriginţilor şi comisia de organizare a activităţii educative şi extraşcolare în vederea dezvoltării armonioase şi eficiente a elevilor pentru viaţa profesională;

 

Art.92. Comisia pentru programe de susținere educațională

Atribuţiile comisiei de acordare a burselor şcolare:

1. realizarea unei bazei de date privind elevii cu nevoi sociale specifice;

2. popularizarea metodologiei de acordare a burselor sociale în rândul elevilor, părinţilor şi a cadrelor didactice;

3. susţinerea şi monitorizarea elevilor şi părinţilor vizaţi în vederea realizării documentaţiei necesare pentru acordarea burselor şcolare;

4. respectarea legislaţiei în vigoare privind acordarea burselor şcolare, a programelor „Bani de liceu” etc.

 

Art.93. Comisia de securitate și sănătate în muncă și pentru situații de urgență

Atribuţiile comisiei:

1. realizarea de prelucrări privind sănătatea şi securitatea în muncă pentru exploatarea de către elevi a laboratoarelor de informatică, fizică, chimie, biologie şi a sălii de sport;

2. realizarea de instructaje privind securitatea în muncă pentru întreg personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic;

3. colaborarea cu profesorii de fizică, chimie, biologie, ed. fizică şi sport, informatică, cu directorii unităţii şcolare în vederea reglării disfuncţiilor care pot aduce prejudicii în asigurarea sănătăţii şi siguranţei în muncă;

4. popularizarea normelor de respectare a securităţii în muncă pentru elevi/ profesori, personalul nedidactic;

5. educarea elevilor în spiritul protecţiei civile prin prelucrarea cu elevii şi cadrele didactice a normelor de protecţie a muncii.

6. popularizarea şi respectarea legislaţiei în vigoare şi a normelor PSI;

7. realizarea de instructaje privind respectarea normelor PSI de către elevi, profesori, personal didactic auxiliar, personal nedidactic;

8. amenajarea spaţiilor specifice pentru respectarea normelor PSI şi afişarea indicaţiilor necesare pe holurile şcolii în vederea evitării incidentelor specifice;

9. colaborarea cu conducerea unităţii şcolare, reprezentaţii I.S.U. şi Primăria municipiului în vederea reglării unor disfuncţii semnalate care vizează nerespectarea normelor PSI;

10. elaborarea unor planuri de măsuri şi a unor activităţi de instruire şi simulare;

11. simularea unor exerciţii în caz de cutremur, incendii, explozii;

12. pregătirea echipajului de protecţie civilă ce va participa la concursul judeţean.

 

Art.94. Comisia de inventariere, de casare, de clasare și valorificare a materialelor rezultate

Atribuţiile comisiei de inventariere:

1. asigurarea patrimoniului unităţii şcolare cu respectarea legislaţiei în vigoare;

2. realizarea de activităţi de inventariere pe laboratoare, cabinete, săli de clasă, bibliotecă, dormitoare internat, serviciu contabilitate, serviciu secretariat, sală de sport, ateliere;

3. elaborarea de propuneri de casare a obiectelor de inventar uzate din punct de vedere moral şi fizic;

4. monitorizarea şi finalizarea activităţii de inventariere, a activităţii de casare;

5. identificarea obiectelor de inventar uzate din punct de vedere fizic şi moral dar indispensabile activităţii şcolare şi care nu au soluţionare financiară;

6. colaborarea cu conducerea unităţii şcolare privind elaborarea spaţiilor în care sunt depozitate obiecte de inventar casate;

7. colaborarea cu conducerea unităţii şcolare şi cu comisia de programe de dezvoltare şcolară şi parteneriate educaţionale în vederea realizării unor donaţii.

8. asigurarea corespunzătoare a spaţiului destinat pentru arhivarea documentelor de la serviciu secretariat cât şi pentru documentele de la serviciul contabilitate;

9. respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentului privind actele de studii şi documentele şcolare din învăţământul preuniversitar;

10. respectarea legislaţiei în vigoare privind normele PSI legate de gestiunea actelor de studiu;

11. achiziţionarea, evidenţa şi gestiunea actelor de studii şi evidenţelor şcolare;

12. respectarea legislaţiei în vigoare privind întocmirea şi eliberarea actelor de studii, a duplicatelor de pe actele de studii;

13. colaborarea cu Inspectoratul şcolar privind anularea, modificarea şi eliberarea actelor de studii.

14. realizarea bazei de date privind manualele şcolare existente în unitatea şcolare şi care sunt utilizabile;

15. realizarea de propuneri de casare către comisia de inventariere şi casare a manualelor uzate din punct de vedere fizic şi moral;

16. asigurarea în bune condiţii a spaţiului de depozitare a manualelor şcolare şi a cărţilor din bibliotecă;

17. colaborarea cu diriginţii claselor în vederea păstrării în bune condiţii a manualelor şcolare de către elevi;

18. colaborarea cu conducerea unităţii şcolare şi serviciul secretariat pentru realizarea comenzii de manuale şcolare pentru anul şcolar viitor;

19. distribuirea manualelor şcolare diriginţilor şi elevilor pe bază de proces verbal;

20. recuperarea contravalorii în lei a manualelor şcolare distruse sau pierdute. 


Joomla!. XHTML and CSS.