Având o bază materială excelentă şi un corp profesoral bine pregătit, Liceul Tehnologic "Ferdinand I" pregăteşte viitorii specialişti în domeniile căutate pe piaţa forţei de muncă.
Mărturie a eforturilor şi a experienţei didactice a colectivului de profesori şi ingineri sunt rezultatele bune obţinute de elevii noştri la olimpiadele judeţene şi naţionale pe meserii, buna adsorbţie a absolvenţilor noştri în piaţa muncii.
Perioada: 04.11.2015 – 15.07.2016 Inițiatorii proiectului: prof. Ochia Mădălina, prof. Ochia Florin Participanți: elevi ai claselor IX-a A și a X-a A din Liceul Tehnologic "Ferdinand I" Rm. Vâlcea Parteneri: ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ (Experimental Senior-High School of Patras), PATRAS GRECIA, PENDIK BARBAROS HAYRETTIN PAŞA MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI, İstanbul TURCIA
Prezentarea proiectului
Proiectul s-a axat pe arta fotografiei. La început, elevii s-au prezentat și au comunicat în limba engleză. Apoi au făcut fotografii (peisaje, portrete, monumente), pe care le-au descris pe scurt pentru a le prezenta participanților în proiect. După fiecare tematică abordată, fiecare școală a votat pentru cea mai bună fotografie. Elevii au făcut schimb de informații și experiență privind tehnicile de realizare a fotografiilor. În final, elevii au creat un poster și un album digital.
Inovaţie pedagogică
Abordarea pedagogică a proiectului presupune utilizarea unor metode didactice specifice proiectelor, astfel: în etapa premergătoare preluării fotografiilor - documentarea privind subiectele ce pot fi abordate, culegerea, analiza și sinteza informațiilor; documentarea privind tehnicile de realizare a fotografiilor, activități practice de fotografiere și prelucrare a imaginilor, stabilirea criteriilor de evaluare a fotografiilor; realizarea fotografiilor - aplicarea tehnicilor de fotografiere. În toate etapele proiectului accentul va fi pus pe creativitate, inovare, munca în echipă, colaborarea elevilor pentru rezolvarea problemelor apărute.
Comunicare şi schimburi între şcolile partenere
Comunicarea cu partenerii s-a realizat prin instrumentele specifice Etwinning: Teacher bulletin, jurnalul proiectului, prin email. Feedbackul privind fotografiile postate de elevi a fost imediat, elevii fiind încurajați să comenteze și să aprecieze produsele colegilor. S-au votat cele mai bune fotografii în urma discuțiilor cu elevii.
Colaborare între şcolile partenere
Colaborarea cu partenerii cadre didactice în proiect a fost permanentă. S-au discutat și stabilit împreună cele mai bune modalități de implementare a proiectului, activitățile relevante atingerii scopului acestuia. Elevii au colaborat activ la culegerea și selectarea informațiilor de prezentare a școlii și a orașului, incluse în cele două pagini postate în twinspace. Colaborarea între elevi a constat în alegerea celor mai potrivite modalități de lucru, în stabilirea criteriilor pe care trebuie să le îndeplinească fotografiile, în propuneri de softuri de prelucrare digitală a imaginilor, în împărtășirea cunoștințelor și tehnicilor privind realizarea fotografiilor. Pe măsură ce au fost adunate materiale, elevii ai colaborat pentru a selecta cele mai reușite fotografii, pentru a crea albume și postere în format digital.
Utilizarea tehnologiei
În etapa documentării, elevii au utilizat eficient instrumentele web de informare și documentare: motoare de căutare, biblioteci virtuale, inclusiv pentru imagini. Au fost consultate bloguri și site-uri legate de arta fotografică.
Elevii au utilizat twinspace-ul pentru a-și completa informațiile din profil și pentru a cunoaște elevii din țările participante. În continuare, elevii vor utiliza softuri de prelucrare a imaginilor și instrumente web colaborative pentru crearea albumelor digitale(padlet.com), alte resurse web pentru votare.
În toate activitățile derulate, elevii au utilizat responsabil tehnologia: au respecta drepturile de autor, netiquette – codul bunelor maniere pe Internet, au asigurat confidențialitatea datelor personale și a informațiilor din postările colegilor.
Rezultate, impact
Comunicarea elevilor în limba engleză și nivelul cunoștințelor despre țările participante s-a îmbunătățit.
Elevii au învățat că este necesar să-şi dezvolte abilitățile de lucru în echipă, să colaboreze în vederea realizării unor produse relevante şi au comparat munca lor cu cea a colegilor.
Şcoala va beneficia de rezultatele proiectului prin:
popularizarea rezultatelor și a materialelor create în rândul celorlalte școli și a comunității.
elevii vor participa în Săptămâna Școala altfel la concursuri având ca tematică fotografia.
sperăm ca proiectul să încurajeze și alți colegi să inițieze și să deruleze alte proiecte etwinning relevante.
experiența acumulată va constitui o premisă, un punct de plecare pentru scrierea unor proiecte Erasmus+
Cel mai deosebit rezultat al proiectului îl reprezintă dezvoltarea interesului manifestat de elevi pentru tehnologie și creativitate.
Proiect e-twinning "We celebrate all year round"
Proiect e-twinning: We celebrate all year round
Perioada: 24.11.2012 – 15.07.2014
Inițiatorii proiectului: prof. Ochia Mădălina, Prof. Ochia Florin
Participanți: elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 13 Rm. Vâlcea
Parteneri: Publiczne Gimnazjum w Białej, Biała POLONIA, 1ο Γυμνάσιο Παπάγου, Παπάγου GRECIA, Γυμνάσιο Λατσιών - Gymnasium Latsia, Λευκωσία CIPRU
Prezentarea proiectului
Sărbătorile sunt întotdeauna o sursă de bucurie și o afirmare a identității noastre istorice, culturale și religioase. Fiecare țară are propriile obiceiuri și tradiții legate de sărbători. Obiectivul proiectului este acela de a permite elevilor din diverse țări europene cu un fond cultural variat să se cunoască și să compare obiceiurile și tradițiile fiecărei țări prin prezentarea festivalurilor naționale, religioase și locale.
O astfel de juxtapunere a diferențelor și similitudinilor în modul în care sărbătorim este menită să determine elevii să recunoască, să accepte și să valorizeze moștenirea culturală și istorică a țărilor participante.
stimularea interesului pentru diversitatea culturală
partajarea valorilor culturale prin intermediul sărbătorilor și festivalurilor
identificarea și valorizarea legăturilor dintre culturi, religii, istorie
promovarea valorilor umane și spirituale pe care le prețuim cel mai mult
îmbunătățirea deprinderilor de comunicare (scris și vorbit) într-o limbă străină
dezvoltarea creativității, abilităților de relaționare și comunicare prin învățarea colaborativă
dezvoltarea competențelor T.I.C
creșterea gradului de înțelegere a tradițiilor și culturilor țărilor europene, depășirea prejudecăților și creșterea toleranței
crearea unor relații de prietenie
Activitățile desfășurate ale proiectului:
prezentarea obiectivelor către elevi, alegerea elevilor ce vor fi implicați în proiect
prezentarea proiectului și a instrumentelor c vor fi utilizate
cunoașterea școlilor partenere și a elevilor
competiție pentru crearea unui logo al proiectului
crearea unui calendar anual al sărbătorilor și festivalurilor;
schimb de informații și opinii privind festivalurile și zilele speciale pe care le avem sau nu în comun, prin intermediul sunetului (MP3), prezentărilor Powerpoint, videoclipurilor, etc.
discuții privind asemănările și deosebirile din modul în care sărbătorim evenimentele
o revistă cu materialele ce prezintă sărbătorile și impresiile elevilor
felicitări electronice/vederi
Vizită de studiu în Falmouth - Anglia
În perioada 12 -16 martie 2012, prof. Ochia Florin a participat în Falmouth, Anglia, la vizita de studiu Developing digital competence through innovative approaches, finanțată de Comisia Europeană prin Programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, Programul transversal, acţiunea cheie 1.1. Vizite de studiu.
Nota autorului:
Conţinutul acestei prezentări reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului.
Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.
Pentru a vizualiza prezentarea este necesar să instalați programul Adobe Flash Player. Pentru derularea prezentării utilizaţi controalele de navigare sau efectuaţi click pe imagine.
Proiectul pe granturi "Cetăţean al Râmnicului, al României, al Europei"
În anul 2007, la Grupul Şcolar Ferdinand I Rm. Vâlcea s-a derulat proiectul pe granturi "Cetăţean al Râmnicului, al României, al Europei", în parteneriat cu instituţii administrative şi culturale din judeţul Vâlcea: Instituţia Prefectului Vâlcea, Biblioteca Judeţeană Antim Ivireanul Vâlcea, Centrul de Informare Europeană Vâlcea, Inspectoratul Şcolar Vâlcea.
Obiectivul proiectului
Creşterea calităţii, eficienţei şi echităţii educaţiei la nivelul Municipiului Râmnicu Vâlcea în general şi a Grupului Şcolar “Ferdinand I” în special şi familiarizarea elevilor din Grupul Şcolar “Ferdinand I” cu structurile administrative şi instituţiile culturale din municipiu în vederea integrării elevilor în societatea de tip european.
Activităţi realizate în cadrul proiectului
1. Pregătirea proiectului
Pregătire echipei de proiect, stabilirea planului de acţiune, a responsabilităţilor, a resurselor şi a grupurilor ţintă
Contactarea partenerilor şi stabilirea unui plan de lucru
Elaborarea chestionarului “Cetăţeanul vâlcean şi reprezentanţii săi”
2. Sunt un român european!
Vizite de grup la intituţii şi autorităţi publice locale
Întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor/instituţiilor publice locale
Realizarea anchetei pe baza chestionarului “Cetăţeanul vâlcean şi reprezentanţii săi” în rândul elevilor din grupul ţintă
3. Sunt aproape de cultură!
Vizite la muzee şi excursii pentru cunoaşterea obiectivelor culturale din judeţ
Participarea la spectacole de teatru şi concerte
Realizarea de prezentări Power Point cu privire la obiectivele culturale vizitate din judeţ
4. “Europa -Club”
Realizarea unui spaţiu ( într-o sală de clasă ) dedicat informării elevilor în diferite domenii legate de Uniunea Europeană şi conştientizarea acestora cu privire la construcţia europeană şi valorile europene
Lecţii susţinute în sala de clasă “Europa-Club” cu temele: 1.Cetăţenie europeană: cetăţean european; 2.Comportamentul civilizat în viaţa de zi cu zi; 3.Europa şi Uniunea Europeană; 4.Comportamentul în viaţa profesională şi în faţa autorităţilor; 5.Piata muncii şi Uniunea Europeană
Realizarea pliantelor şi prezentărilor Power Point cu tema “România şi Uniunea Europeană”
Organizarea concursului cu tema “România şi Uniunea Europeană”
5. Ramnicul de ieri si de azi
Realizarea pliantului “Râmnicul de ieri şi de azi”
Realizarea expoziţiei “Cetăţean al Râmnicului, al României, al Europei”
Echipa de proiect
PROF. APOSTOL DOINIŢA PROF. BARBU LILIANA PROF. ANTONIE SEVASTIŢA PROF. OBADĂ DORIN PROF. ŢENEA CODRUŢA
Foto. Inaugurarea sălii Europa Club, sală de clasă modernizată şi dotată cu fonduri din proiect
1/5
Proiectul european Comenius 1 - "The use of internet among teenagers"
In cadrul unui proiect lingvistic Comenius 1 -martie 2006, un grup de elevi si profesori de la Grup Scolar "Ferdinand I", Ramnicu Valcea, Romania au legat prietenii cu elevii si profesorii de la NTI-Gymnasiet, Malmo, Suedia.
Proiectul a fost realizat cu sprijinul: AGENTIEI NATIONALE PENTRU PROGRAME COMUNITARE IN DOMENIUL EDUCATIEI SI FORMARII PROFESIONALE.
Detalii suplimentare privind obiectivele proiectului, activităţile realizate, rezultatele şi impresiile participanţilor găsiţi pe pagina web a proiectului http://www.ro-se-activity.ro.
Instituţia coordonatoare: NTI-GYMNASIET, MALMO, SWEDEN Profesori implicaţi în proiect:
Fredrik Gnosspelius - Headmaster
Mats Lonnqvist - Headmaster deputy
Cecilia Ghibu
Lars Jacobsson
Elevi:
NEVZAT SEMOVSKI
ALEXANDER MIKOLAJEZYK
TOMMY BOIJE
Instituţie parteneră: GRUP SCOLAR "FERDINAND I", RM. VALCEA, ROMANIA